ضرورت آینده نگری در آموزش دانشجویان علوم پزشکی

انتشار محتوا: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵:۱۵ قبل از ظهر
معاون آموزشی دانشگاه در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره شهید مطهری و تقدیر از اساتید نمونه دانشگاه بر ضرورت آینده نگری در آموزش دانشجویان علوم پزشکی بویژه رشته پزشکی عمومی تاکید کرد.
02

به گزارش وبدا دکتر رضا اسماعیلی گفت؛ با توجه به تغییرات سریع فناوری های در سازمان های ارایه خدمات بهداشتی درمانی و ضرورت ایجاد صلاحیت ها و مهارت های حرفه ای نوین در دانش آموختگان دانشگاه، برنامه های آموزشی دانشگاه در گروه های آموزشی بایستی براساس طراحی و بهره مندی از فناوری های نوین مانند هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال و پزشکی شخصی سازی شده بازنگری شود.

معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به این مطلب که با توجه به دوره 10 تا 12 سال تحصیل دانشجویان در دوره پزشکی عمومی و تخصص و پیش بینی تغییر فرایند های ارایه خدمات درمانی بر بستر فناوری های نوین و شخصی سازی شده (Personalized Medicine) در این فاصله زمانی، برنامه مدون برای تغییر در محتوی درسی و روش های آموزش پزشکی در دانشکده های دانشگاه را خواستار شد. 

تاسیس اولین دوره آموزشی تخصصی پزشکی در سال 1402

دکتر اسماعیلی با اعلام تاسیس اولین دوره آموزشی تخصصی پزشکی در رشته بیماریهای کودکان سال 1402، وجود دوره های تربیت متخصصین پزشکی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی علامه بهلول را نقطه عطفی در تقویت آموزش پزشکی و تامین نیروی متخصص درمانی برای آینده منطقه دانست.

وی همچنین تاسیس مقطع کارشناسی ارشد فناوری تصویربرداری پزشکی در سال 1402 را ازجمله برنامه های دانشگاه برای توسعه علوم و فناوری های نوین پزشکی در منطقه دانست. 

ارتقاء مرتبه 13 نفر از همکاران هیات علمی دانشگاه به مراتب دانشیاری و استادی در طول سال 1402

معاون آموزشی دانشگاه ارتقاء مرتبه سیزده نفر از همکاران هیات علمی دانشگاه به مراتب دانشیاری و استادی در طول سال 1402 را نشان دهنده پویایی محیط دانشگاه و توانمندی ویژه اساتید در اجرای فرایند های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی دانست  و از برنامه ریزی و تلاش همکاران دبیرخانه امور هیات علمی دانشگاه برای بررسی و ارزیابی پرونده های ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی و همکاری با هیات ممیزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قدردانی کرد. 

جمهوری اسلامی ایران مرجع اعتبار بخشی کشور های منطقه

دکتراسماعیلی خاطرنشان کرد که براساس برنامه ریزی فدراسیون جهانی آموزشی پزشکی (WFME) از سال 1402، ایران مرجع اعتباربخشی برنامه آموزشی پزشکی عمومی و رشته های تخصصی پزشکی در منطقه می باشد.

وی کسب مرجعیت اعتباربخشی آموزش پزشکی در بین کشور های منطقه را نتیجه سیاست های مطلوب معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقای کیفیت آموزش پزشکی دانست. 

در پایان آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره شهید مطهری و گرمیداشت روز معلم و استاد از اساتید نمونه دانشگاه در حوزه های آموزشی و فرهنگی، اساتید دارای ارتقای مرتبه و اساتید دارای فرایند های نوآورانه آموزش علوم پزشکی تقدیر گردید.

طراحی و پشتیبانی: پورتال زینوپارس